Blog

2023/2024 Terugblik en Vooruitzicht

En zo zijn we weer aan het einde van een jaar gekomen, 2023 waar ik vertrouwd ben geraakt met de TM maar helaas nog niet zover als gehoopt.
2023 zou op voorhand een trainingsjaar worden, gewend raken aan de TM en offroad meepakken om mijzelf voor te bereiden op de BeNeCup S3 klasse. Helaas is dit maar gedeeltelijk gelukt omdat bij de offroad training in Neerijnen het blok het helaas begaf.

We hebben toen besloten om alles te doen wat nodig was want we hadden al in de gaten dat er veel niet klopte ondanks de aankoop bij de dealer. Inmiddels staat de TM geheel klaar voor 2024 ๐Ÿ™‚

Wanneer het weer het toelaat wil ik zou snel mogelijk mijn training weer oppakken en als het kan ook wat offroad trainen. Aangezien ik (nog) geen regenbanden heb ben ik wel afhankelijk van droog weer en daar ontbreekt het momenteel aan. De plannen zijn verder om in ieder geval wat wedstrijden in de BeNeCup S3 mee te gaan rijden om ervaring op te doen. Deze klasse is tm 250cc 4-takt en is wat minder druk dan de S2 klasse, dat is nog toekomstmuziek.

Stilzitten doe ik zeker niet en ben momenteel 3 a 4 keer per week in de sportschool te vinden. Dit na de revalidatieperiode van mijn knie bij de fysio. Dit gaat ontzettend goed en ik merk gelukkig niets meer van mijn knieblessure.

Kortom we zijn er klaar voor en ik heb er ontzettend veel zin in. Nu wachten op de eerste training want ik moet de TM nog wel inrijden. Ook dank aan mijn sponsoren MCB Parts en The Paddock natuurlijk, fijn dat jullie er ook in 2024 weer zijn! Iedereen hele fijne feestdagen toegewenst en ik wens jullie allemaal een goed, sportief en gezond 2024 toe ๐Ÿ™‚

Groetjes, Joey!

12-11-2023 Nieuws en plannen 2024

Afgelopen 2 maanden ben ik helaas niet veel actief geweest, dat komt doordat mijn TM helaas nog steeds in reparatie is na het ‘incident’ tijdens de offroad training in Neerijnen. Hij is gelukkig in de goede handen van Smx Racing ๐Ÿ™.

Nu even over de plannen voor 2024, als mijn TM klaar is ga ik weer zoveel mogelijk trainen want in 2024 wil ik mijn allereerste races gaan rijden in de BeNeCup S3 Supermoto!๐Ÿคฉ


Voor het seizoen 2024 ben ik dan ook op zoek naar sponsors of mensen die mij op welke manier dan ook willen steunen, ik kan niet wachten op de nieuwe avonturen die 2024 gaat brengen.
Ik houd jullie op de hoogte๐Ÿ˜๐Ÿ™

Groetjes, Joey ๐Ÿ˜‰

8-10-2023 Bezoek Superbiker Mettet

Morgen naar Superbiker Mettet! Helaas niet zelf rijden, kan helaas ook niet want mijn motor is nog in reparatie. Maar hoe dan ook kijk ik hier heel erg naar uit. De top in de Supermoto klasse rijd dit weekend in Mettet en wij hebben kaarten voor zondag ๐Ÿ™‚

Voor mij is dit echt een hoogtepunt van dit jaar om de Supermoto rijders in de S1GP klasse te kunnen zien. En ja natuurlijk hoop ik ooit zelf eens mee te rijden op deze happening in Mettet, dromen mag altijd!

Groetjes, Joey ๐Ÿ˜‰

2-9-2023 Supermoto training Neerijnen

Vandaag stond er een mooie Supermoto training op het programma. De training was georganiseerd door SMX Racing en werd gegeven door Ashley Barber.
Het was dus weer vroeg uit de veren om ons richting MCC Neerijnen te begeven. We hadden vrijdagavond te horen gekregen dat de training door kon gaan. Het was namelijk even afwachten hoeveel regen er zou gaan vallen. Bij vertrek was het erg mistig en bij aankomst bleek de baan (kleigrond) zo nat dat er niet was te rijden. Al snel werd er een alternatieve baan opgezet, niet op kleigrond maar op grind.


Gelukkig kon de training daar grotendeels worden gegeven dus de dag was gered. Het was een leuke groep mensen met rijders van verschillende niveaus. Er waren 3 groepen en in mijn groep waren we met 7 man. Ook Albert, mijn oude Pitbike maatje, was van de partij. Maar goed we konden van start en mochten de eerste rondes gaan rijden onder het vakkundige oog van Ashley. Dit was even wat anders dan op het vertrouwde asfalt en de nadruk van de voorrem ging richting de achterrem. Doseren met het gas, remmend met de achterrem en spelen met de koppeling om fatsoenlijk een bocht door te komen in het losse grind, pittig en zwaar voor de onderarmen.

Langzaam vertrouwen opbouwen en staand door het losse grind!

Met sessies van een half uur, veel ondersteuning en tips van Ashley kwam er zowaar vooruitgang. Na 50 minuten uitblazen konden we opnieuw aan de gang en ging de snelheid omhoog. De bochten werden beter genomen en de snelheid op het rechte stuk ging omhoog. Ik genoot met volle teugen maar was bekaf van de inspanning. Zo ontzettend gaaf om dit te doen ๐Ÿ™‚

Achterrem erbij en de bocht door!

En lekker het gas er op, heerlijk.

Helaas ging het toen mis, ik merkte dat mijn motor onregelmatig begon te lopen en zag olie op het blok. Direct mijn motor uitgezet en mijn vader geroepen, die kon ook niet veel dus terug naar de paddock. Robin erbij van SMX Racing en die zag dat de pakking van het koppelingshuis er tussenuit kwam. Hij kon daar natuurlijk ter plaatse weinig aan doen dus het was einde verhaal. Erg jammer en natuurlijk teleurgesteld hebben we de motor ingeladen. Daarna nog even gegeten omgekleed en huiswaarts gekeerd. Maandag bellen om de motor naar SMX te brengen en dan laten we direct alles doen om hem weer gereed te hebben voor volgende evenementen.

Kortom een geweldig leuke en vooral leerzame training die jammer genoeg eerder tot een einde kwam dan de bedoeling was. SMX Racing en Ashley Barber bedankt voor deze geweldig leuke dag en tot snel ๐Ÿ˜‰

Groetjes, Joey

17-06-2023 Trainen in Spa Francorchamps tijdens EWC

Vandaag beloofde een mooie dag te worden, een trainingsdag in Spa Francorchamps. Wat dit 2Race event nog leuker maakte was dat het EWC werd verreden op het grote circuit. Dat betekende 24 uur racegeweld om ons heen, weer lekkere muziek op de paddock en een prima sfeer. Het internationale gezelschap bestond weer uit Nederlanders, Belgen, Fransen en Duitsers . Ik had er zin in en was prima uitgeslapen omdat dit een middag/avond event was.

Maar goed, er moest ook nog gereden worden en dat heb ik gedaan ook. Ondanks de hoge temperaturen was het goed te doen als je maar een beetje in de schaduw bleef. We hadden genoeg verkoelende flesjes water bij dus dat ging goed. Op de baan ook, ik zat er eigenlijk al goed bij vanaf de eerste sessie. Tussen de 450’s en zelfs een 701 kon ik mijzelf prima staande houden en een paar mooie inhaalacties uitvoeren. De snelheid zat er goed in, ik kwam harder uit de bochten en remde later af. Hierdoor haalde ik op het rechte stuk nu 109 km/h waar ik voorheen 106 km/h haalde.

Flink het gas er op de bocht uitkomend

Mijn derde sessie ging echt fantastisch, Alles leek gewoon te lukken. Laat remmen, genoeg snelheid in de bocht houden en bijtijds het gas er weer op. De resultaten waren duidelijk te zien omdat ik merkte dat ik meer rijders kon inhalen. Het was gewoon een top dag! Veel bekenden gezien en het was echt een geweldige, gemoedelijke sfeer. Kortom ik heb genoten, heb nog een actiefoto en natuurlijk ook nog een onboard filmpje. Tot de volgende, groetjes Joey ๐Ÿ˜‰

Daar gaan we!

Aankomend weekend racen tijdens het 24H Spa EWC Motos 2023

Een mooi evenement gaan we tegemoet aankomend weekend in Spa. Terwijl op het grote Spa circuit het Endurance World Championship (EWC) verreden gaat worden gaan wij ons best doen op het kleine circuit. Helaas gaat het hele weekend niet lukken maar zaterdag 17/6 ben ik wel aanwezig.

Ik heb er enorm veel zin in en alles staat alweer gereed om morgenavond de bus te gaan inladen. Het belooft een warme dag te gaan worden dus daar hebben we geluk mee. Later zal ik een verslag schrijven over dit evenement en een paar mooie foto’s er aan toe te voegen. Groetjes, Joey ๐Ÿ™‚

Joey Racing #19 sponsor MCB Parts
The-Paddock Joey Racing #19

28-05-2023 Trainen Spa-Francorchamps bij 2Race

Vandaag was er weer een dag om te trainen in Spa Francorchamps, organisatie door 2Race.
De weersvoorspelling zag er in ieder geval zeer goed uit, volle bak zon en 24 graden.
Zoals gewoonlijk weer vroeg mijn bedje uit dus om 6:00 uur ging de wekker alweer.
Mooi op tijd vertrokken en om 9:30 stonden we in het mooie Spa Francorchamps.
Mijn eerste sessie van de dag verliep niet helemaal lekker, ik had last van mijn onderarmen en pijn in mijn handpalm, mijn vader vermoede dat ik te krampachtig aan het rijden was, relax dus.

Knietje bijna in het gras en gas er op

Tijdens de volgende sessies reed ik alweer een stuk relaxter. Alle groepen zaten vol dus het was behoorlijk druk op de baan. In mijn groep reed werkelijk van alles rond, 300, 390, 450 en zelfs twee stuks 690cc. Met mijn 250cc was het dus behoorlijk aanpoten maar waar ik op de rechte stukken alles voorbij zag vliegen kon ik in de bochten weer wat goedmaken. Wat ik dan wel weer leuk vond was om de langzamere 450cc’s voorbij te steken maar dat waren maar enkele rijders.
De TM SMX 250Fi deed in ieder geval wat hij moest doen en ik had mijn ritme duidelijk gevonden.

Op het rechte stuk echt vol gas om enigszins bij te blijven

Ik heb echt een hele leuke dag gehad, veel oude bekenden gezien en weer lekker kunnen bijpraten met wat motorvrienden. De TM Supermoto begint langzaam aan vertrouwd te raken en ik merk dat ik weer een stap heb gemaakt. Mijn snelheid ligt hoger en ik durf wat later in mijn remmen te duiken. Op naar de volgende, zonder tegenbericht zijn we 17 juni weer in Spa, filmpje!

Groetjes, Joey ๐Ÿ˜‰

18-05-2023 Fun Track, Spa Francorchamps

Vandaag weer een mooie dag om te trainen in het prachtige Spa Francorchamps. Dat betekende in ieder geval om 6:00 uur uit de veren zodat we om 7:00 uur konden vertrekken. Het voordeel is wel dat je zo vroeg in de ochtend geen last hebt van files dus na 2 uur en 20 minuten rijden stonden we in Stavelot om precies te zijn.

We zijn er weer klaar voor!

Vandaag ging het eigenlijk maar om 1 ding, meters maken en meer gevoel krijgen met de TM. Daarnaast natuurlijk ook kijken of de tandwielverhoudingen beter klopten nu we een nieuw achtertandwiel hadden geplaatst. Dat laatste was in ieder geval positief, waar ik vorige keer op het rechte stuk nog 98 km/h op de GPS haalde kon ik nu doortrekken tot 105 km/h en daardoor ook later in de remmen. Ik had nog voldoende koppel om vlot de bochten uit te komen al waren de meeste 450cc machines oppermachtig.

Toch een 450cc achter me weten te houden ๐Ÿ™‚

Helaas werd de laatste sessie een beetje behelpen omdat in de groep voor ons een crash was geweest met gevolg een oliespoor over een flink stuk van de baan. We konden er wel langs alleen net voor de bocht moest je het spoor kruisen. De sessie was door het gebeuren al korter dan normaal dus dat was wel jammer om zo de dag te beรซindigen. Al met al een hele leuke dag gehad, lekker gereden en kunnen verbeteren, veel bekenden weer eens gezien en enorm gezellig.

Volgende week zijn we er weer en voor nu nog even een stukje van mijn 2e sessie!
Groetjes, Joey ๐Ÿ˜‰

Instagram gehackt

Helaas is vandaag mijn Instagram account joeyracing_19 gehackt. Ik ben aan het proberen via Meta mijn toegang terug te krijgen maar heb er weinig hoop op ๐Ÿ˜ข

Inmiddels is mijn nieuwe account al aangemaakt en weer in gebruik maar ik ben wel mijn 1080 volgers kwijt. Je kunt mij weer volgen op joeyracing19

Voor de mensen die dit lezen zeg het aub even door aan iedereen. De link vanaf deze site is inmiddels gecorrigeerd. Iedereen alvast bedankt

23-4-2023 Bijckshow Veldhoven en MotorAcademy cross

Vandaag stond helemaal in het teken van de Bijckshow in Veldhoven op circuit de Landsard. Dit evenement werd voor de eerste keer georganiseerd en bleek een erg leuke en gezellige dag te zijn.
Vandaag had ik mijn eigen motor daar neergezet voor de Bike Show (met een 3e plaats voor mooiste bike) en zelf had ik een middagsessie op een GasGas 350cc van de motoracademy.
Waarom cross vraag je je misschien af, nou ja dat heb ik nu eenmaal nodig wanneer ik volgend jaar echt supermoto wil gaan rijden.

Dit was toch wel heel erg wennen

De bedoeling was dat we de crossbaan op zouden gaan maar vanwege de vele regenval afgelopen nacht was dit eigenlijk onbegaanbaar en is er besloten om op het grind gedeelte een baan uit te zetten. Ik kan je vertellen dat dit echt niet meeviel en ik mijn handen vol had om die motor in bedwang te houden. Geef je teveel gas dan ben je de achterkant kwijt, geef je te weinig dan val je om ๐Ÿ™‚

Behoedzaam op de volgende bocht af

Hoe dan ook, ik ben in ieder geval zonder valpartijen de sessie doorgekomen. Al met al natuurlijk al wel wat opgestoken wat ik mee kan gaan nemen naar een volgende echte offroad dag. Die ga ik zeker nodig hebben om in de supermoto mee te kunnen gaan doen, dat is nu wel duidelijk ๐Ÿ™‚
Ronnie en Paddy bedankt voor al jullie aanwijzingen en tips en tot een volgende trainingsdag in het zand ๐Ÿ˜‰