Blog

11-12 juni 2022 TRF Raceweekend te Vledderveen

Dit weekend stond in het teken van een volledig raceweekend georganiseerd door The Race Factory. Vrijdagavond laat gearriveerd in Onstwedde waar we een appartement hadden gehuurd op een voormalige boerderij op slechts 8 minuten van het circuit. Het beloofde gelukkig een weekend met mooi weer te worden dus ik had er sowieso al zin in.

Zaterdagochtend begonnen met de vrije trainingen waar we even “rustig” in ons ritme konden komen om daarna de kwalificaties te rijden. Ik reed in de B groep waar ik mijzelf uiteindelijk op een P4 wist te kwalificeren. Ik was niet geheel ontevreden maar wilde eigenlijk wel meer. Zowel bij de eerste als de tweede race heb ik er flink voor gestreden maar de gewenste resultaten kwamen deze keer niet uit. Race 1 eindigde ik met een P4 en bij de tweede race een toch wel nette P3. Helaas niet genoeg voor een podiumplaats want meer dan een P4 zat er helaas niet in.

Start Race 2 waar ik bij de start P3 wist te pakken

Zondag werd een heel ander verhaal, deze dag werd er 1 race gereden omdat er in de middag nog een endurance race werd gereden. Ik had me hier niet voor ingeschreven ivm de lang rit naar huis.
Ik had er zin in en was scherp, een beetje te scherp misschien. Op zaterdag reed ik een lage 0,502 tot hoge 0,49. Deze dag presteerde ik tijdens de kwalificatie beter en reed een 0,485 dus dat zag er goed uit. Met een startpositie op P3 moest dit wel goed gaan, niet dus ๐Ÿ™

JoeyRacing #19 Start

Ik stond zo scherp aan de start dat ik net te vroeg wilde starten, ik stopte nog en duwde mijn motor met mijn voeten terug naar achter. We dachten nog aan een herstart maar nee, het licht sprong plotseling toch uit. Omdat ik nog achterwaarts ging en mijn twee mede coureurs naast mij het ook te laat zagen vloog een coureur achter ons als een speer voorbij. Snel het gas er op maar ik was te laat en schoof op P5 tussen de rest. Ontzettend balen en ik kon er ook niet meer bijkomen. De race was eigenlijk al bekeken maar ik ben toch blijven pushen om mijn punten voor het kampioenschap nog te pakken. De P5 vast kunnen houden tot aan de finish maar ik was toch erg teleurgesteld.

Blijven gaan om nog wat puntjes te pakken

Al met al een intensief maar zeer gezellig raceweekend geweest met zeer snelle coureurs erbij die als gastrijder dan toch de zaken kunnen veranderen. Ondanks het missen van een podiumplaats ben ik toch blij met mijn P4, P3 en P5 over de 3 races. Voor de stand in het ONK Open Pitbike kampioenschap neem ik 3 maal een P4 mee naar huis en daar ben ik dan toch ook wel weer blij mee. Volgende maand racen we in Assen en in Lelystad, tot dan ๐Ÿ˜‰
Joey!

21-5-2022 de Tippe – Staphorst

Vandaag stond race 3 op het programma die ging plaatsvinden in Staphorst. Nu heb ik niet echt een geweldige ervaring daar maar vind het wel een leuke baan. Ook vorige keer ben ik hier gecrasht toen ik van mijn motor werd gereden. Ook in mijn Ohvale tijd heb ik hier de baan aangeveegd dus weer een uitdagende dag. Vroeg uit de veren en richting Staphorst dan maar. Het aantal rijders was vandaag een stuk minder dan normaal en ik bleek ook nog eens de enige rijder te zijn in de Open Klasse. Binnenkomen en de boel heel houden was dus eigenlijk het belangrijkste wat ik moest doen, maar dat werd al een uitdaging op zich.

Joey Racing Wheelie

Na de eerste training kwam ik binnen en liep mijn overloop vol met benzine, carburateur bleef hangen net als vorige keer na mijn crash. Mijn vader kon dus aan de gang en deed dit ook direct met hulp van Pa Bas. Carburateur er af gehaald en opengemaakt en het euvel bleek in de afstelling van de vlotterhoogte te zitten. Opnieuw afgesteld en het spulletje snel weer gemonteerd. Ik kon nog snel een paar rondjes draaien om te testen maar helaas kwam hetzelfde probleem weer terug. Met een paar handjes (en extra kennis) erbij bleek de conclusie hetzelfde. Opnieuw de vlotterhoogte afgesteld maar nu een stuk meer dan mijn vader in eerste instantie durfde te doen. Pa Lokven had vaker met dezelfde carburateur te maken gehad en wist dat de afstelling nog hoger moest.

Joey racing #19 knee down

Uiteindelijk net op tijd klaar voor de kwalificaties. Omdat de groep Pitbikes maar uit 17 man bestond reden we allemaal samen in 1 groep. In de kwalificaties niet te gek gedaan omdat ik toch alleen in mijn klasse reed vandaag. Ik zou dan ook gaan starten vanaf P15. De race ging goed, ik heb lekker kunnen rijden en toch wat gevechtjes aan kunnen gaan met de jongens uit de stock klasse. Resultaat van de dag race 1 P15 en Race 2 P13. Aangezien ik de competitie in de Open Klasse rijd werd ik dus eerste in de ONK Open Pitbike klasse. Toch blij ermee op dit circuit en mijn eerste beker van dit seizoen. Daarnaast sta ik nu ook eerste in het kampioenschap maar het seizoen duurt nog lang ๐Ÿ˜‰

Blij met deze eerste van het seizoen

Nog een kort filmpje voordat we gingen starten voor de eerste race.
Op naar race 4 en 5 die gaan plaatsvinden op 11-12 juni in Vledderveen ๐Ÿ™‚

16-4-2022 Race 1 Staphorst

Vandaag afgereisd naar Staphorst om op de Tippe de eerste race van het seizoen te rijden.
Dat betekende 5:30 uit de veren om rond 8:40 aan te komen in Staphorst. De paddock was al lekker druk en na de inschrijving en technische keuring van mijn motor was het wachten op de trainingssessies.

Mooi weer maar wel fris

Mijn eerste sessie ging niet lekker, het was vrij druk en ik kon ook niet lekker bepalen in welke versnelling ik in sommige bochten moest rijden. Daarom de tweede sessie besloten om even mee te rijden in de B groep, die was een stuk minder druk waardoor ik wel goed snelheid kon maken en versnellingen kon bepalen.

Tijd voor de eerste kwalificatie, die ging lekker, ik had de snelheid er goed in en kon in de A groep lekker bijblijven, kortom tevreden. Helaas bleek toen dat het tijdsregistratiesysteem nog steeds niet werkte zoals zou moeten en een aantal coureurs, waaronder ikzelf, niet op de lijst stonden. Om te kijken of ze het in orde konden krijgen moest ik even wat rondes rijden in de B groep. Niet wetende dat achteraf deze tijden ook als kwalificatietijd zou worden gebruikt reed ik 2 ronden tot ik een okรฉ duimpje kreeg van mijn vader dat het systeem nu wel registreerde.

Tijdsregistratie doet het

Helaas bleef het daar niet bij, ik sloot aan bij de A groep om nog een tweede goede kwalificatietijd te rijden, of die nu wel of niet geregistreerd is weet ik nog steeds niet maar ik kreeg te horen dat ik in de B groep reed vanaf P8, hier was ik niet blij mee.

Tijdens race 1 was ik goed weg en kon wat plaatsen goed maken maar kon maar niet door om een andere rijder in te halen. Jammer genoeg werd er door de baco’s geen blauwe vlag gezwaaid waardoor ik steeds moest inhouden op het smalle baantje. Uiteindelijk kwam de blauwe vlag en kon ik hem ernaast zetten, echter werd ik door de andere coureur vol van mijn motor gereden.
Dit was niet mijn dag. Mijn motor deed het niet meer, remhendel was ook afgebroken, gas zat vast dus het was over en uit. Tot mijn verbazing stond ik P9 op de lijst, ik was blijkbaar net afgevlagd. Door de schade aan mijn motor werd race 2 een DNS. Op naar de volgende.

26-03-2022 Voorjaarstraining in Vledderveen

Vandaag hadden we de voorjaarstraining in Vledderveen waar ik al lang naar had uitgekeken. Helaas was ik 4 dagen ziek geweest met griep en daardoor nog niet helemaal fit maar deze dag overslaan zag ik niet zitten. Op vrijdagavond dus naar het hotel gereden in Assen gezien de afstand naar Vledderveen. Zaterdagochtend vroeg uit de veren en na het ontbijt op naar het circuit.

Aangezien dit de officiรซle eerste dag was van het nieuwe seizoen en van The Race Factory als organisator werd het voor iedereen ook een leerzame dag. Ik was er klaar voor en was heel benieuwd hoe mijn motor zou presteren met de nieuwe Mikuni carburateur.

Klaar voor seizoen 2022!

De eerste sessie begon ik rustig want na 4 maanden niet te hebben gereden was het even wennen. Ook mijn nieuwe Dainese pak was nog niet geheel soepel dus beweging was hard nodig. Na een aantal rondes te hebben gereden ging het gas er weer terug op. De motor loopt echt fantastisch en ik voelde het verschil in trekkracht met de nieuwe carburateur. We reden in een A en B groep waarvan uiteindelijk de snelste 15 in een race zouden starten aan het einde van de dag.

Klaar voor de race

De sessies volgde elkaar op en tijdens de kwalificaties gingen we er eens goed voor zitten. Het gevolg was dat mijn maatje Albert en ikzelf ons verrassend kwalificeerde bij de snelste 15, die hadden we niet zien aankomen. Ik had wel veel last van spierpijn en vermoeidheid wat toch aangaf dat ik nog niet helemaal fit was. Tijdens de race konden we redelijk meekomen maar het tempo lag hoog. Aangezien de tijdsregistratie nog niet helemaal op orde was bleef een officiรซle uitslag uit maar gezien de rondetijden vermoed ik 13e of 14e te zijn geworden.

Al met al een zeer geslaagde dag met gelukkig mooi weer en veel gezelligheid. We zijn klaar voor het ONK Open Pibike 2022 en kijken uit naar de eerste race op 16 april in Staphorst. The Race Factory heeft zijn organisatie zeer goed op poten gezet en alles afgelopen weekend kunnen testen.
Iedereen heeft er op gewacht en iedereen is er klaar voor, zin in! ๐Ÿ˜‰

11-02-2022 Voorbereidingen en kalender seizoen 2022

Gezien de voorbereidingen in volle gang zijn en de racekalender voor dit seizoen bekend is hierbij een update. Laten we beginnen met de kalender voor 2022, wat direct duidelijk is dat alles zich weer in het noorden van het land zal afspelen.

Race 8 is het circuit nog niet van bevestigd!

Bij de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen hoort natuurlijk ook een nieuwe licentie.
Zoals vorig jaar valt ook The Race Factory onder de MON, de licentie is vandaag in de bus gevallen.
Bij de licentie zit een WA verzekering en een PO (Persoonlijke Ongevallen) verzekering inbegrepen.

Naast de administratieve voorbereidingen zijn we inmiddels ook aan de Dream Shiver begonnen.
De vorige carburateur is inmiddels vervangen door een Mikuni  VM26-665. We hopen dat met deze carburateur de motor nog iets beter zal lopen dan met de oude carburateur. Tijdens de opstart vandaag lijkt het in orde maar de resultaten zijn pas echt te vergelijken op het circuit. Ik kan dan ook niet wachten tot 26 maart zodat ik kan zien, en voelen, of er verschil merkbaar is.


Ivm gewijzigde regelgeving moeten we nog wat zaken aanpassen waaronder een olie opvangbak die onder het blok komt. Ook moeten er nog glijdoppen aan de stuuruiteindes komen. Al de onderdelen zijn zover binnen alleen het nieuwe Twin Air luchtfilter is nog in bestelling.

Kortom langzaam aan werken we weer naar de start van het seizoen toe. De eerste hotels zijn alweer geboekt en de werkzaamheden vorderen gestaag. Nog een nieuw pak en ik ben er ook helemaal klaar voor. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Joey ๐Ÿ˜‰

24-12-2021 Ook in 2022 blijft ADM Autoschade Herstel mijn sponsor

Op de valreep voor het einde van het jaar nog even langs geweest bij mijn sponsor om bijgevoegde foto ingelijst af te geven. Het was een kort maar leuk bezoek en wat ook erg leuk was om te horen is dat ADM Autoschade Herstel ook voor het seizoen 2022 mijn sponsor zal zijn.
Ben er erg blij mee en vind het leuk dat de heren zo enthousiast blijven.


Zoals inmiddels wel bekend zal zijn is ADM Autoschade Herstel naast het herstel van (bedrijfs) autoschade ook het adres voor oldtimer restauratie en klein onderhoud.
Daarnaast is er ook een vrachtwagen spuitcabine aanwezig en is spuitcabine verhuur mogelijk.
Alex en Andre nogmaals dank voor de voortzetting van mijn sponsoring, ik ga er weer het beste van maken in het seizoen 2022. ๐Ÿ˜‰

ADM Autoschade Herstel is te vinden op het volgende adres:
Vijfhuizenberg 60a
4708 AL Roosendaal
Tel: 06-31747218
https://adm-autoschade-herstel.business.site/

20-11-2021 RAP Holland huldiging seizoen 2021

Vandaag was het kampioensfeest met huldiging in Nijkerkerveen. Het beloofde een leuke avond te worden met onbeperkt eten en drinken en natuurlijk de uitreiking van de RAP Holland kampioensbekers seizoen 2021 voor alle klasse.

Alle bekers uitgestald voor de uitreiking

Uiteindelijk mocht mijn klasse de bekers in ontvangst nemen en zoals bekend ben ik tweede geworden in het NK Open Pitbike cup. Ik ben blij en ook wel een beetje trots met mijn vice-kampioenschap. Het seizoen van 2022 zal ik rijden bij The Race Factory in het ONK Pitbike Open. Sponsors zijn van harte welkom ๐Ÿ™‚

Trots op het podium

17-11-2020 ONK Pitbike bij The Race Factory in 2022


Deze week is bekend gemaakt dat volgend jaar de Pitbike Cup (zowel stock als open) onder de vlag van The Race Factory zal komen te vallen. Dit zal dan ook weer in samenwerking zijn met YCF Pitbikes Nederland.
Natuurlijk zal ik ook dan weer uitkomen in de Open klasse die vanaf volgend seizoen ONK Pitbike Open zal gaan heten.

Naast de ONK Pitbike zullen er ook een ONK MiniGP en ONK Supersport 125 op het raceprogramma staan bij The Race Factory.
De overkoepelende organisatie blijft zoals afgelopen seizoen de Motorsport Organisatie Nederlandย (MON).

Joey Racing Vicekampioen open pitbike 2021

Ik heb er ontzettend veel zin in maar eerst deze winterperiode door zien te komen. Als corona niet in de weg zit reis ik volgende week in ieder geval af naar Spa-Francorchamps om daar nog eens een keer lekker te racen nu het nog kan.

Groetjes,
Joey ๐Ÿ˜‰

15-11-2021 Vicekampioen 2021 NK Open Pitbike

Hoewel ik het eigenlijk al wist was het toch leuk om vandaag te horen dat ik in het NK Open Pitbike 2021 tweede ben geworden in het kampioenschap.
Dit had ik in eerste instantie niet verwacht omdat ik halverwege het seizoen pas overstapte naar deze klasse maar ik had toch nog genoeg puntjes ๐Ÿ™‚

As zaterdag vinden de huldigingen plaats door de RAP en daar heb ik natuurlijk ontzettend veel zin in. Foto’s zullen dus zeker nog volgen!

Vicekampioen NK Open Pitbike 2021
Heel blij mee ๐Ÿ˜‰